Híreink
2012. év első túrája ♦ 2012-01-13 ♦
2012. január 1-én vasárnap 9 órakor indultunk a Majális parkból az év első túrájára, melyet Sütő Menyhért vezetett.

A Herman Ottó Emlékpark kerítése mellett haladva, elhagytuk a leégett kilátót, majd kereszteztük a lillafüredi műutat, és meredeken kapaszkodtunk felfelé a Bedő Albert-hegy gerincére. Már 100 méterrel vagyunk magasabban a műútnál. Alattunk a Molnár-szikla messzire látszó keresztje.
A Molnár-szikla legendája:
A Szinva völgyében még a két világháború között is vízimalom őrölt, mellyel átellenben magasodik egy hatalmas sziklaorom.
A legenda szerint az 1850-es években a molnár leánya beleszeretett apja molnárlegényébe. A szívtelen apa hallani sem akart a házasságról, ezért a boldogtalan pár összeölelkezve levetette magát a szikla pereméről. Emléküket a fakereszt őrzi.
A kereszthez elég veszélyes, sziklás ösvény vezet.

Kapaszkodtunk tovább a gerincen és hamarosan a Dolka-hegyre értünk. Balra a katonaság egykori disznóóla, jobbra a tetőn a bázisépület romjai találhatók.
Innen jó időben beláthatunk a Garadna-völgybe, szemben pedig a Szent István-lápa északi oldalára.

Le-fel hullámzó úton - a Dolka gerincen - hamarosan a Lencsés nyeregben kereszteztük a zöld sáv jelzést. Egyenesen haladtunk tovább a piros sáv jelzésen, amíg ki nem értünk a bánkúti műútra. Itt balra át és irány a Helyiipari forrás.

A Helyiipari forrásnál található a Turista Pantheon.
1984-1986 között, a Miskolci Helyiipari Természetbarát Egyesület, Ferenczi Lajos elnök vezetésével építette meg hazánk e páratlan turista emlékhelyét, mely a kiegyezés után kibontakozó magyar természetjárás nagyjainak állít emléket. A számos nagy turistaelőd nevét emléktábla őrzi.

A Helyiipari forrástól siettünk Garadnára, ahol már vártak bennünket finom káposztalevessel és új évi köszöntővel.

Garadnán található a lillafüredi kisvasút végállomása, valamint az Erdészeti Gyűjtemény, de nem utolsósorban a DTSK turista pihenője.

A túrán készült fotók megtekinthetők a Képgaléria, "2012. év első túrája" albumban.

Kerekesné Szücs Katalin
Adó 1 % ♦ 2012-01-10 ♦
Tisztelt Adózók!

Kérjük a személyi jövedelemadója 1 %-ával támogassa Egyesületünk természetjárást fejlesztő munkáját.

Adószámunk: 18403147-1-05

Köszönjük: Elnökség

< | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50