Híreink
Elnökségi beszámoló. ♦ 2014-02-04 ♦
BESZÁMOLÓ A DIÓSGYŐRI TERMÉSZETBARÁT SPORT KLUB
2013. ÉVBEN VÉGZETT MUNKÁJÁRÓL.

Tisztelt Sporttársnők, Sporttársak!
Kedves Vendégeink!

Eltelt egy dolgos év, komoly kihívásokkal.
2012. november 29-én tisztújító közgyűlést tartottunk. Az új Elnökség legelső és legfontosabb feladata volt, hogy módosítani kellett az Alapszabályt, mely miatt rendkívüli közgyűlésre is sor került. Ennek eredményeként 2013. szeptember 16–án került bejegyzésre a Miskolci Törvényszéknél a változás.

Ígéretünkhöz híven Elnökségünk úgy végezte munkáját az elmúlt évben, - megítélésünk szerint – hogy az a tagságunk javát szolgálja.

2013. évben a túrakönyvünkben megfogalmazott célkitűzéseket, feladatokat végrehajtottuk.

A tavalyi évben 147 meghirdetett gyalogos túrát és 3 alkalommal autóbuszos túrát szerveztünk, melyhez 179 egyéni túra kapcsolódott.

Összesen: 326 túra került levezetésre 2013. évben.
15 esetben szerveztünk szombati sétautat, 156 fő részvételével.
A meghirdetett túrákon összesen: 2819 fő vett részt, az egyéni túrákat pedig 165 fő teljesítette.
Elmaradt túránk 5 esetben volt, általában a kedvezőtlen időjárás miatt. Túravezető cserére 11 esetben került sor.

Egyesületünkben 21 vizsgázott túravezető tevékenykedik, és az Elnökség felkérése alapján 7 fő vezet még túrát.

Egynapos autóbuszos túrákat szerveztünk azért, hogy megismerjük Magyarország csodálatos tájait.
2013. május 11-én felkerestük a Zempléni-hegységet, megcsodáltuk a Boldogkői várat, Vizsolyon a műemlék Református templomot és a bibliát, Hejcén a szlovák katonák emlékművét, Telkibányán a kopjafás temetőt és az Érc- és Ásványbányászati Múzeumot.
Ezen az autóbuszos túrán 38 fő vett részt.

2013. június 22-én a Tarna vidékére szerveztünk autóbuszos túrát, 46 fő részvételével. Kápolnán megnéztük a csata emlékművét, Feldebrőn a Plébániatemplomot. Sétáltunk Verpeléten a kőfejtőben, Sirokon várlátogatás, majd Bükkszéken fürdés zárta a programot.

2013. október 12-én a Felvidék nevezetességeit kerestük fel, 67 fővel. Megcsodáltuk az Ajnácskő-i, a Fülek-i, a Somoskő-i várat, majd sétáltunk Rimaszombat Fő terén.

Továbbra is népszerűek a hagyományos túráink. 2013. január 1-én az évnyitó túrán közel 50 fő vett részt. A húsvéti locsolkodás Garadnán elmaradt a rendkívüli időjárás miatt (nagy hó esett).
Családias összejövetelt tartottunk május 1-én 40 fővel, ahol Csetényi Gábor biztosította a zenés majálist. A pünkösdi túra alkalmából a déli Bükk természeti nevezetességeit kerestük fel, melynek egyik látványos része volt a Felső-szoros. Ezen a túrán 46 sporttársunk vett részt.

Május 20-án Lendeczky László emléktúrát tartottunk, Lendeczky László születésének 100. évfordulója alkalmából, a túrakönyvben kiírtak szerint.
Lendeczky László a DVTK Turista Szakosztályának 1960 tavaszától haláláig 1991-ig vezetője volt.
Koszorút helyeztünk el Jávorkúton a róla elnevezett Lendeczky út jávorkúti végpontján és méltattuk munkásságát.

A Garadnára szervezett negyedéves névnapokat összesen: 125 fő kereste fel, ahol köszöntötték a névnapjukat ünneplőket.

Továbbra is népszerűek a Bükk- hegységtől távolabbra eső célpontok, így a Zemplén, a Mátra, a Pilis-, a Budai-hegység, a Gömör-Tornai Karszt, melyet 18 esetben kerestünk fel 190 fővel. Sajnos az utazási nehézségek miatt többen kénytelenek ezekről a túrákról lemondani.

Évek óta segítjük a BAZ. Megyei Természetjáró Szövetség munkáját, szervezőként és résztvevőként is.
Március 15-én a Népek Tavasza teljesítménytúra elmaradt a nagy havazás miatt, ahol egyik ellenőrzőpontként Garadnán, ellátást is biztosítottunk volna a túrán résztvevőknek.

Április 20-án 36 fővel vettünk részt a „Nagy-Milic”-i Szlovák-Magyar Nemzetközi Barátságtúrán. Túravezetőkkel segítettük a Mikulástúra sikeres lebonyolítását.

Köszönjük azoknak a sporttársainknak, akik részt vettek és segítettek a XXIX. alkalommal megrendezésre kerülő Bükk-50-25-15 km-es teljesítménytúra sikeres megrendezésében.
Az 50 km-es távon: 60 fő,25 km-es távon: 75 fő, 15 km-es távon: 110 fő,
összesen: 245 fő vett részt. 55 szervező segítette a zavartalan versenyzést.

A természetjárás teljesítmény jellegét a minősítés alapján mért és dokumentált pontrendszer biztosítja.

2013-ben 11 sporttársunk ért el minősítést.

Bronz minősítést ért el:

Csendesné Kaló Zsuzsanna
Sasvári Gyuláné
Sasvári Gyula

Bronz és ezüstjelvényes minősítést szerzett:
Bíró Sándorné Bohus Károlyné

Ezüstjelvényes minősítést szerzett: Hatos Istvánné

Aranyjelvényes minősítést ért el:

Csendes Gyula Dsupin Ida
Lévai Lászlóné
Tuskó Miklós

V. Aranyjelvényes minősítést ért el: Huszár Sándor

Érdemes természetjáró lett Bencze István sporttársunk, aki teljesítette az Országos Kéktúrát, 5015. sorszámmal jegyezték be.

Csendes Gyula sporttársunk megkapta a „BAZ. megye 2012. év természetjárója” kitüntetést. Egyéni túranapló alapján teljesített pontszáma: 2012.01.01-től 2012. december 31-ig: 3860,1 pont.

Tuskó Miklós sporttársunk teljesítette a Bükk 900-as csúcsai jelvényszerző túrát.

Bíró Sándorné végigjárta a 780 km hosszú Szent-Jakab-zarándokútot 30 nap alatt, mely Spanyolországban a Pireneusokon megy keresztül.

Valamennyiüknek gratulálunk és további eredményes túrázást kívánunk!

Kedves Sporttársak!

Turista tevékenység részét képezi a természetvédelem. 37 esetben került sor természetvédelmi szolgálatra, melyek vezetői vizsgázott természetvédelmi őrök.

2013-ben 11 alkalommal szerveztünk munkatúrát, melyen 100 fő, 690 munkaórát teljesített. A munkatúrák során a garadnai pihenőhelyünk karbantartása, a terület tisztítása történt.

A legtöbb munkaórát Gáspár Erzsébet teljesítette, amiért az Elnökség a tagság nevében köszönetét fejezi ki.

Júliusban Garadnán a szokásos karbantartáson kívül kőműves munkát kellett végezni.
A hegyről lezúduló csapadékvíz elvezetését kellett megoldani, mert veszélyeztette a kőház falát. A szigetelési és betonozási munkálatok 3 napon át tartottak, naponta 10 fős létszámmal kerültek elvégzésre.

Garadna karbantartásához tartozott még a házakban lévő tűzoltókészülékek és a villamos-szabványossági érintésvédelmi felülvizsgálat.
Kicseréltük a bejárat feletti táblát.

Tisztelt Közgyűlés!

A tagságunk létszáma a következőképpen alakult:

Dolgozó: 16 fő
Diák: 5 fő
Nyugdíjas: 171 fő
Örökös tag: 5 fő
Összesen: 197 fő

Köszönettel nyújtjuk át az elismerő oklevelet azoknak, akik 10, 15, 20, 35 és 40 éve hűséges tagjai Egyesületünknek.

10 éve tag:
35 éve tag:Lukács Gyuláné és Hornyák Balázsné
40 éve tag:Horváth Győzőné
Kiss László

Ebben az évben fogadjuk örökös taggá Szabó Istvánné, Huszár Sándor és Szabó Bertalan sporttársunkat.
Kívánunk valamennyiüknek hosszú boldog életet és eredményes egyesületi tevékenységet.

Sajnos az ember élete véges, ha eltávozik valaki közülünk, a búcsúzás mindig fáj.
A tavalyi évben elhunyt: Hirtling Gizella, Princz Lászlóné, dr. Kis Károlyné és dr. Szarka Gyuláné
Kérem emlékezzünk rájuk egy néma főhajtással! (felállás)
Köszönöm szépen.

Kedves Sporttársak!

2014. évben a következő újdonságainkra szeretném felhívni a figyelmet dióhéjban:

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján megnöveltük az egynapos autóbuszos túráink számát. Három helyett hét alkalommal fogunk autóbuszos túrán részt venni.

Február 15-én Túrkevére látogatunk a Kevi Böllértalálkozóra.
Április 20-án húsvét vasárnap Szlovákiában a Szádelő-völgyben túrázunk.
Május 3-án szintén Szlovákiában felkeressük a Szilicei jégzsombolyt és a Gombaszögi barlangot.
Június 21-én Nyírbátorral és környékével ismerkedünk.
Augusztus 9-én Cegléd és környéke következik.
Augusztus 30-án végigmegyünk a Hernád-áttörésen.
Október 11-én a Hajdúságban megismerjük a Torma utat.

Székelyföldön barangolunk 2014. június 25-29 ig, 5 nap 4 éjszaka.

KIS BUSZOS, amely 25 főt jelent, túrát írtunk ki a Börzsöny-hegységbe július 12-én, a Mátrába augusztus 16-án és a Pilis-hegységbe szeptember 3-án.
Minden esetben reggel 6 órakor fogunk indulni, az utazással és a túrával kitöltjük a napot, az esti órákban érkezünk haza.
Ez pénztárca kímélő túrának számít és kényelmesnek. Ahhoz, hogy vonattal eljussunk a Börzsönybe, a hajnali 3,30-kor induló vonattal kellene indulnunk és este az utolsó vonattal érkeznénk haza, az útiköltségről nem is beszélve.

Kérjük a Tagság támogatását az autóbuszos túrákhoz, és aktív részvételüket.

Ebben az évben felújítjuk Garadnán a vizesblokkot, a két
WC-t és a zuhanyzót.

Sajnos 2014. évre működési támogatást nem nyertünk a pályázaton, emiatt takarékosságra, megszorításokra van szükség.

Tisztelt Jelenlévők!

Egyesületünk működését a tagdíj befizetéséből, a túrakönyvek, nevezési díjak, tagsági hozzájárulások, valamint pályázatokból nyert összegekből fedezzük. Ehhez hozzájárul még a SZJA 1 %-os felajánlás, illetve a garadnai kulcsosházunk bevétele.

Köszönetet mondok mindazoknak, akik adójuk 1 %-ával támogatták egyesületünket. Reméljük, hogy a jövőben is számíthatunk támogatásukra.

Köszönetet mondok továbbá azoknak, akik munkájukkal, adományaikkal támogatták egyesületünket. Akik baráti együttműködéssel hozzájárultak a természetjárás és a természetbarát mozgalom erősödéséhez.

Kérem a Sporttársakat, hogy hasznos tanácsaikkal és aktív együttműködésükkel a jövőben is segítsék munkánkat.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket.

Miskolc, 2014. február 01.

Kerekesné Szücs Katalin
elnök

Meghívó. ♦ 2014-01-19 ♦
A Diósgyőri Természetbarát Sport Klub Elnöksége tisztelettel meghívja tagjait a Sport Klub 2013. évi beszámoló közgyűlésére.

A közgyűlés helye: Karacs Teréz Középiskolai Leánykollégium.
3532 Miskolc, Győri kapu 156.

A közgyűlés ideje: 2014. február 1. szombat, 17 óra.

Napirendi pontok:
1. Elnökségi beszámoló
2. Gazdasági beszámoló
3. Ellenőrző Bizottság beszámolója.
4. A 2014. évi pénzügyi terv ismertetése.
5. Alapszabály módosítása.
6. Egyebek.

A napirendek fontosságára való tekintettel, kérjük a Sporttársak pontos megjelenését.

A közgyűlés határozatképtelensége esetén a megismételt közgyűlést - változatlan helyszínnel és napirendi ponttal - 2014. február 1-én 18,15 órára hívja össze, amely a megjelentek számától függetlenül határozatképes.

A közgyűlés után batyus-bál élőzenével, 23 óráig.

Természetbarát üdvözlettel: DTSK Elnöksége

< | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | >